Jaké nástroje používá marketingová komunikace?
- Styl společnosti – zahrnují např. pravidla vnitřní komunikace ve společnosti, pravidla externí komunikace jednotlivých zaměstnanců (např. předepsané písmo a forma podpisu v emailu, struktura nabídkového hovoru zaměstnance), ale také například zásady firemního chování nebo dress code.
-
Korporátní komunikaci – komunikace sebe sama, hodnot a identity své značky.
-
Vztahy s veřejností – zahrnuje komunikaci s médii, tiskové zprávy, aktuality v rámci vlastní webové prezentace.
-
Marketingová komunikace personálního oddělení – zahrnuje komunikaci s cílovou skupinou, kandidáty, zaměstnanci a jejich rodinami.
Veškerá komunikace by měla být považována za nedílnou součást korporátní komunikace firmy.
I když se její jednotlivé komunikační toky zaměřují na jiné cíle (prodej na spotřebitelském trhu x prodej na trhu práce), musí vždy probíhat podle nastavených pravidel a cílů korporátní komunikace. V ideálním případě je tak marketingová komunikace součástí komplexní marketingové strategie.
Firma tak v jednom celku komunikuje se spotřebiteli, veřejností a také svými komunikačními postoji něco „sděluje“ své konkurenci.
Všechny tyto skupiny jsou přitom spojeny komunikačním spojením – vazbou. To, co je komunikací sdělováno, by ale nemělo být předáváno jen prostřednictvím hezkého kreativního nápadu a už vůbec ne obyčejným kopírováním aktivit a postupů konkurence.
Je-li cílem marketéra naplánovat efektivní komunikaci, musí rozumět vzájemným vazbám základních prvků komunikace.